söndag 1 juni 2014

Skolavslutning 2014

Den 31.5 hade vi skolavslutning. Tänk att vi nu har gått ut hela grundskolan. Samtidigt som jag inte känner mig redo att börja i gymnasiet, så är jag otroligt förväntansfull inför allt det nya som komma skall. 

Traditionsenligt skall elevkårsordförande hålla tal på avslutningen, så i år var det min tur. Jag hade skrivit hela talet själv o det gick faktiskt riktigt bra, med positiv feedback av de som lyssnat :)

Stipendier delades ut, och jag var en av fyra från vår klass som fick ett!

Här delades en liten pokal ut åt alla som tagit ett guld inom idrott under något av sina högstadieår. 

9E. Så rolig klass på alla sätt o vis. Jag kommer verkligen sakna den!

Lotta, jag, Rebecca, Tim, Eddie, Jennie, Emil, Matilda och Dida 

Jag o fina Jennie med matchande klänningar 

Åå vad jag kommer sakna allt & alla. Hela årskursen. Vi har varit ett gäng som trivts så otroligt bra ihop!

Stiliga paret Jennie & Nick!

 Alltså dessa flickor! Utan er skulle de här tre åren inte ha blivit till någonting. Ni lyste upp varenda skoldag. Jag är så tacksam över att jag fått lära känna varenda en av er

Så glada & nöjda över att skolan äntligen är över. Samtidigt känns det ju självklart vemodigt!

Jag tillsammans med min bästa vän Lotta

Rebecca var så otroligt fin i sin klänning



Jag & Emil! 

 Jennie & Linda var båda taggade på att inleda sommarlovet!

Jag gick ut grundskolan med 1 stipendium på 50€, en pokal & med 8.6 som medeltal i avgångsbetyget. En nöjdare flicka får ni leta efter länge! 

Tack för de 3 bästa åren hittills i mitt liv! Jag är så glad över varenda kotte jag lärt känna i BGS. Alla flickor & pojkar som fått mig att se framemot skoldagarna trots att allting ibland kändes så jobbigt, så jobbigt. Tack till lärarna som orkat med oss! Nu söker vi oss till olika skolor, men jag hoppas innerligt att vi fortfarande kommer vara duktiga på att hålla kontakt. Jag har fått vänner för livet, så tusen tusen tack för de här åren


2 kommentarer: