tisdag 6 januari 2015

Nyårsmål

Om jag någon gång haft nyårslöften, så har det redan från början varit ganska så orealistiska. Det har varit saker som jag innerst inne vet att jag inte skulle klara av på ett år. Därför tänkte jag lägga upp några nyårsmål i år istället.


Som de flesta andras så har det väl varit att träna mer, äta nyttigare osv. Jag vet ju själv att jag aldrig skulle klara av att följa ett jätte strikt kostschema bara för att uppnå den kropp jag vill ha, eftersom jag tycker om mat alldeles för mycket. Nyttigt som onyttigt. 
Nyårsmål 1: När 2015 börjar lida mot sitt slut skall jag sikta på att vara nöjd med min dåvarande kropp. Jag skall ha tränat så att det fått mig att må bra, utan att jag känt mig "tvingad" till det. Och sist men inte minst skall jag försöka mitt bästa till att äta nyttigt, varierande och bra portioner. Godis och andra sötsaker skall jag unna mig 1 gång i veckan, eller max 2 gånger.


Jag har alltid haft många fantastiska vänner och har det fortfarande. Nu under det senaste året har jag verkligen märkt vilka som står mig närmast och vilka jag klickar bäst med. Jag vet också att man ibland umgåtts med personer av fel orsaker, och så skulle det inte få vara.
Nyårsmål 2: I år skall jag hålla kontakten med vänner som jag vet att uppskattar den tid de har med mig lika mycket som jag uppskattar den tid jag har med dem. Jag skall umgås med dem som får fram det bästa i mig och som jag mår bra av att vara med. Vänskapsrelationer där båda 2 får ut lika mycket är sådana jag vill befinna mig i.



Självförtroende är något som jag alltid haft i en passlig mängd, och jag har alltid kunnat acceptera mig för den jag är. Jag har väldigt sällan sett ner på mig själv. Att må bra i sig själv är något som är otroligt viktigt för mig. Att vara pigg och glad och bemöta andra människor på ett gott sätt.
Nyårsmål 3: Mitt sista nyårsmål för i år är att ta hand om mig själv. Jag skall verkligen må bra i den jag är och fatta de beslut som jag själv vill. Om jag mår bra, behandlar och bemöter jag också andra bättre, och det är viktigt för mig. Jag skall helt enkelt vara bekväm i det jag gör, och följa sådant som jag anser är det rätta. Jag skall följa min magkänsla, för den har hjälpt mig i många situationer då jag inte vetat vad jag skall göra.

Så, där har ni mina nyårsmål! Nu skall jag verkligen göra allt för att försöka hålla mig till dem. Om ett år får vi se hur det gått!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar